Het Vlaams Patiëntenplatform vzw (VPP) is een onafhankelijk platform van meer dan 115 patiëntenverenigingen uit Vlaanderen dat streeft naar een toegankelijke zorg op maat voor de patiënt en zijn omgeving. Het VPP streeft naar actieve deelname van patiënten aan het gezondheidsbeleid en de gezondheidszorg. Ervaringsdeskundigen uit de patiëntenverenigingen dragen de projecten van het Vlaams Patiëntenplatform vzw.
Het Vlaams Patiëntenplatform vzw wil de levenskwaliteit van de patiënt en zijn omgeving verbeteren via inspraak, vertegenwoordiging en participatie bij de organisatie en uitbouw van het beleid rond gezondheid in al zijn aspecten en op alle niveaus. Waarden als verbinding, betrouwbaarheid, integriteit en kritisch kijken typeren ons.
Functieomschrijving
Naam van de functie
Directie-assistent
Doel van de functie
Als directie-assistent beheer je de agenda, de administratie en de dagelijkse activiteiten van de directeur. Als lid van het team Interne Ondersteuning maak je deel uit van de ruggengraat van het VPP. Je draagt bij aan de algemene administratieve en praktische werking van de organisatie.
Plaats in de organisatie
Ressorteert onder de directeur van het Vlaams Patiëntenplatform vzw.
Context van de functie
Plaats van tewerkstelling in Heverlee, Groenveldstraat 15, halftijds. Contract van onbepaalde duur.
Verantwoordelijkheden en resultaatsgebieden
Directie-assistent:
- Je beheert de agenda van de directeur zodat deze alle afspraken/ontmoetingen kan vervullen en de prioriteiten correct kan beheren. Je staat de directeur bij in het dagelijks tijdsbeheer en anticipeert op de problemen door afspraken/ontmoetingen, waar nodig, aan te passen.
- Je bent verantwoordelijk voor het dagelijks secretariaat (inkomende/uitgaande post, e-mails, telefoongesprekken, voorbereiding van documenten en presentaties, verslagen van vergaderingen, communicaties).
- Je bereidt de vergaderingen voor (data, locaties, presentaties) zodat deze bijeenkomsten in de beste omstandigheden kunnen verlopen.
- Je organiseert de deelname van de directeur aan externe evenementen en ziet erop toe dat alle praktische schikkingen worden getroffen om deze evenementen zo optimaal mogelijk te laten verlopen.
- Je houdt je bezig met alle praktische aspecten (onkostennota’s opstellen, dienstverplaatsingen registreren,…).
Back-up binnen het Team Ondersteuning:
Je springt wanneer nodig bij in de:
- VZW-administratie
- Personeelsadministratie
- Subsidie-aanvragen
- …
Algemene ondersteuning:
- het algemene goede verloop van administratieve en praktische aangelegenheden;
- contacten met onze ledenverenigingen en externe organisaties;
- opstellen van het jaarverslag;
- de organisatie van studiedagen, vormingen, evenementen;
- archivering.
Competentieprofiel
Kennis
- Kennis hebben of op korte termijn kunnen verwerven over missie, doelstellingen, kernprioriteiten en organisatiestructuur van het Vlaams Patiëntenplatform vzw;
- Goede kennis van Word, Excel, Outlook, Powerpoint.
Vaardigheden
Relationele en communicatieve vaardigheden:
- Je werkt efficiënt, ordelijk, nauwgezet en correct.
- Je bent flexibel en praktisch ingesteld.
- Je voelt je verantwoordelijk voor een algemene goede gang van zaken.
- Je kan inlevend luisteren en communiceren.
- Je kan zowel zelfstandig als in team werken.
- Je kan telefonisch inlevend reageren en gericht doorverwijzen.
- Je kan zakelijk en doelgericht communiceren in functie van de opdracht.
- Je werkt vlot met computer.
- Je maakt vlot gebruik van hedendaagse communicatiemiddelen.
- Je bent bereid te werken in opdracht van de directie en de coördinator ondersteuning.
- Je onderkent de waarde van de vrijwilliger.
Attitudes
- Je staat achter de doelstellingen van de organisatie;
- Je hebt interesse in het gezondheidsbeleid in het algemeen en in het bijzonder voor de situatie van personen met een chronische ziekte;
- Je neemt initiatief;
- Je neemt verantwoordelijkheid op voor jouw resultaatsgebieden;
- Je vindt respect (voor een vrijwilliger) een belangrijke waarde;
Formele vereisten
Diploma
Je beschikt over een bachelordiploma of gelijkwaardig door ervaring.
Wat biedt het Vlaams Patiëntenplatform vzw?
Het Vlaams Patiëntenplatform vzw biedt een boeiende en afwisselende halftijdse betrekking (19u) in een dynamische en groeiende organisatie. Twee extra feestdagen (Tweede Kerstdag en Vlaamse Feestdag) en 1,5 extra verlofdagen. Glijdende werkuren (starten tussen 7u30 en 10u).
Barema A1 volgens lonen van PC 319.01
Groepsverzekering en maaltijdcheques.
Sollicitatieprocedure
Personen met een arbeidshandicap of personen met een migratieachtergrond worden aangemoedigd om zich kandidaat te stellen.
Graag een gemotiveerd schrijven met gedetailleerd CV mailen of zenden naar coördinator Interne Ondersteuning: queenie.degruytere@vlaamspatientenplatform.be (onderwerp: vacature directie-assistent)
Vlaams Patiëntenplatform vzw
Queenie Degruytere
Groenveldstraat 15
3001 Heverlee
Kandidaturen worden verwacht ten laatste op 21 januari 2022.
De selectieprocedure verloopt als volgt:
- een toets van de kandidaten aan de formele vereisten;
- preselectie op basis van kandidaatstelling;
- één of meerdere selectie-interviews op 10 en 15 februari 2022;
- mogelijkheid tot bijkomende screening.
Bijkomende informatie omtrent de selectieprocedure kan u verkrijgen bij mevrouw Queenie Degruytere (coördinator Interne Ondersteuning) via 016 23 05 26.