Functieomschrijving
Momenteel zijn we op zoek naar een diensthoofd voor de diensten schoonmaak en linnen. Je bent eindverantwoordelijke voor het onderhoud van het ziekenhuis en realiseert dit in samenwerking van een goed draaiend team.
Je geeft leiding aan 2 adjunct-diensthoofden en ongeveer 110 schoonmaak- en linnenmedewerkers, die tewerkgesteld worden op de 2 campussen (Stad en Melveren)
Het diensthoofd:
- Stelt de werkverdeling en de personeelsplanning van de dienst op en past deze aan in functie van de continuïteit van de dienst
- Beslist in overleg met de hiërarchisch verantwoordelijke en/of de personeelsdienst en volgens de bestaande procedures over de uitvoering van het personeelsbeleid van de dienst en adviseert hen m.b.t. aanwerving en ontslag;
- Introduceert nieuwe medewerkers, ziet erop toe dat ze de nodige opleiding krijgen en integreert ze in de dienst;
- Stuurt, motiveert en begeleidt de medewerkers, voert evaluatie- en functioneringsgesprekken;
- Detecteert opleidingsbehoeften en overlegt met de hiërarchisch verantwoordelijke en de opleidingsdienst inzake de opleidingsprogramma’s;
- Voert de administratieve taken uit m.b.t. de organisatie van de dienst (vb. uurroosters, werkschema’s, opleidingsdossier ;…);
- Maakt duidelijke afspraken en zet praktische regels uit;
- Controleert de uitgevoerde taken van de ploegen en stuurt zo nodig bij;
- Zoekt bij onverwachte omstandigheden (vb. ziekte medewerkers) naar oplossingen om de continuïteit van de dienstverlening te garanderen;
- ziet toe op de kosten van de dienst en controleert de facturen;
- Zoekt naar eventuele nieuwe werkmethoden om de doeltreffendheid te verbeteren;
- Stelt het budget van de nodige materialen voor de dienst op en volgt het verder op;
- Ontvangt vertegenwoordigers van producten, materialen en apparaten, wint advies in, vraagt offertes en kostenramingen aan;
- Maakt op basis van behoeften een selectie inzake bestellingen van producten, materialen en apparaten en stelt deze voor aan de hiërarchisch verantwoordelijke;
- Contacteert de Technische Dienst of externen bij eventuele defecten aan apparaten en organiseert samen met hen het preventief onderhoud
Profiel
- Het is een pluspunt als je kennis hebt van moderne professionele schoonmaaktechnieken, hygiëne en hygiënevoorschriften
- Je hebt minimum 5 jaar ervaring als leidinggevende.
- Je kan vlot werken met de courante computerpakketten (Outlook – Word – Excel)
- Je kan duidelijk en objectief communiceren in groep en het eigen standpunt verdedigen;
- Je kan doelgericht en efficiënt te werk gaan, ook in crisissituaties
- Je bent proactief en oplossingsgericht
- Je beschikt over goede communicatieve/sociale vaardigheden en een transparante houding
- Je bent in staat om mensen te coachen, motiveren, prikkelen en enthousiasmeren
Aanwervingsvoorwaarden
- Je bent in het bezit van een bachelor diploma, bij voorkeur in een humane richting.
- Je herkent je in de gevraagde competenties
Aanbod
- Tewerkstellingspercentage: te bespreken
- Campus: Stad/Melveren
- Startdatum: asap
- Contract: Onbepaalde duur
- Weddeschaal: Conform de ziekenhuisbarema’s
- Een zeer boeiende job in een enthousiast team met ruimte voor ontwikkelings- en doorgroeimogelijkheden
- Een correcte verloning en heel wat extralegale voordelen (gratis hospitalisatieverzekering, attentiebeleid, …)
Wens je bijkomende informatie?
Voor bijkomende inhoudelijke informatie kan je terecht bij Bart Maes, manager facilitaire diensten (011 78 82 00 – bart.maes@asster.be)
Voor bijkomende algemene informatie kan je terecht bij Els Pirar, HR-medewerker (011/78 81 48 – els.pirar@asster.be)
Zin in een uitdaging? Solliciteer dan online en voeg je CV en motivatiebrief zeker toe!
Solliciteren kan tot en met 2.9.2021