Netwerkforum
Op dinsdagnamiddag 15 december organiseert RADAR een digitaal netwerkforum. In dit netwerkforum staan we graag stil bij het 5-jarig bestaan en de meest recente projecten van RADAR. We stellen hiernaast ook onze algemene toekomstplannen aan jullie voor en verzamelen graag jullie feedback hierop in subgroepen. Meer info Planning: 14u - 16u Verwelkoming en introductie Toelichting […]
Virtueel praatcafé: mantelzorg in tijden van COVID-19
OnlineBen je mantelzorger van een oudere die nog thuis verblijft? Maak je je zorgen of heb je je zorgen gemaakt tijdens de COVID-crisis over je eigen welzijn of dat van je geliefde? Zit je met enkele prangende vragen of bekommernissen waar je geen antwoord op vindt? Wil je graag van mening wisselen met andere mantelzorgers? […]
Participatie van kinderen en jongeren, en hun context, in de geestelijke gezondheidszorg: Kick-off MET 3 WEBINARS!
Online (Zoom)Participatie van kinderen en jongeren, en hun context, in de geestelijke gezondheidszorg: Kick-off MET 3 WEBINARS! Klik hier 7 december 2020 - 12 januari 2021 - 11 februari 2021 Op basis van het advies van de Hoge Gezondheidsraad omtrent de noodzaak van participatie van kinderen en jongeren binnen de geestelijke gezondheid, en in […]
Workshop: de kracht van de kwetsbare hulpverlener
OnlineOp 12 januari organiseert Jasmine Mezzofonte haar eerste online workshop over de kracht van de kwetsbare hulpverlener. Een vervolg op haar onderzoek en bijhorende brochure dat ze gemaakt had voor de Masterclass Herstelgerichte Psychiatrie. In deze online workshop zal er samen met het publiek dieper worden ingegaan op dit thema. Ze willen deelnemers zoveel mogelijk […]
Startmoment actiegroepen Mind the Gap Leuven
OnlineWil je graag mee dak- en thuisloosheid van jongvolwassenen uit de Leuvense wereld helpen? Schrijf je dan als de bliksem in voor het startmoment van de actiegroepen van Mind the Gap Leuven op 28/1, van 13u30 tot 15u30. Hier overlopen we samen kort hoe zo een actiegroep er kan uitzien, en hoe ze samenwerken met het […]
Studiedag ‘Ontwikkelingsstoornissen in perspectief’
OnlineStudiedag 'Ontwikkelingsstoornissen in perspectief' ZNA UKJA nodigt u graag uit op zijn studiedag 'Ontwikkelingsstoornissen in perspectief'. De studiedag gaat door op 2 februari en wordt dit jaar als webinar georganiseerd. Tijdens het webinar zal prof. em. Dirk Deboutte ook de tweejaarlijkse Deboutteprijs uitreiken. Programma 09.00 u. - 09.15 u. Verwelkoming en introductie 09.15 […]
Webinar ‘Gewoon complex’
OnlineHet Kinderrechtencommissariaat nodigt u graag uit op 5 februari 2021 voor de Webinar ‘Gewoon complex’. Jongeren met complexe problematieken en hun ouders en professionals aan het woord. Gedragsproblemen, crisis, medicatie, jeugdrechter, psychiatrie, time-out, carrousel van voorzieningen: woorden die vaak vallen over ‘jongeren met complexe problematieken’. Laat ze over zichzelf vertellen en je hoort dezelfde woorden. […]
Participatie van kinderen en jongeren, en hun context, in de geestelijke gezondheidszorg: Kick-off MET 3 WEBINARS!
Online (Zoom)Participatie van kinderen en jongeren, en hun context, in de geestelijke gezondheidszorg: Kick-off MET 3 WEBINARS! Klik hier 7 december 2020 - 12 januari 2021 - 11 februari 2021 Op basis van het advies van de Hoge Gezondheidsraad omtrent de noodzaak van participatie van kinderen en jongeren binnen de geestelijke gezondheid, en in […]
Congres:’Geweldig omgaan met agressie’
Koninklijke Vlaamse Schouwburg (KVS) Arduinkaai 7, BrusselOver het congres: Maak kennis met 3 nieuwe online tools. De Rustbox, boordevol rustbrengers voor kinderen en jongeren. De Buddyboard om incidenten eenvoudig te melden en op te volgen. Grenswijs waarmee je een beleid maakt rond agressie, pesten en seksueel grensoverschrijdend gedrag. Ontdek hoe organisaties werk maken van een positief leefklimaat en een preventief agressiebeleid. […]
Vorming Alcohol & Drugs – Mobiele teams
Het Rustpunt Burgstraat 116, GentDe leerdoelen van deze eerste vormingsdag zijn de volgende: 1) De deelnemers weten dat elk middelengebruik een complex fenomeen is en begrijpen de belangrijkste factoren die een rol spelen bij gebruik en evolutie naar middelengebruik. 2) De deelnemers weten dat middelenproblemen zich op een continuüm situeren van niet-problematisch gebruik tot stoornis. 3) De […]